Novinky v programu SlimOffice 7.0 (build 14501 - 14593)

27.6.2025: Aktualizace SlimOffice 7.0 (14501 - 14593)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 7.0 (14593) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • SPC=Příspěvkové organizace: Ostatní - Příspěvkové organizace - Schvalování účetní závěrky - upraven export ve formátu XML, týkající se elementů spojených s přílohami.

Prodej

  • Doklady FV, Prodejky, ZLV, OP - rozšíření záložky Související doklady o podzáložku pro stejný typ dokladu (např. pro FV zobrazení související FV atd.). V této podzáložce se nově zobrazují zobrazovat doklady stejného typu, které mají příznak Dobropis/Opravný doklad a mají vyplněnu související řadu a číslo aktuálního dokladu nebo doklady stejného typu, které mají u sebe vyplněnu řadu a číslo aktuálního dokladu v položkách Související doklad (řada/číslo).
  • Tiskové sestavy - Obchodní sestavy - Prodej zboží - nová tisková sestava ProdZboRec/001 - Recyklační příspěvky. Sestava je přepracována podle zemí. Filtr napojen na položku Země z katalogu firem. Dále je zde zohledňována země z recyklačních příspěvků.

Nákup

  • Doklady FD, ZLD, OZ - řešení legislativní úpravy DPH od 1.1.2025 - oprava nároku na odpočet DPH (§74b) v případě nezaplacené faktury (vystavené po 1.1.2025), která je více jak 6 měsíců po splatnosti.
    • Rozšíření záložky Související doklady o podzáložku pro stejný typ dokladu (např. pro FD zobrazení související FD atd.). V této podzáložce se nově zobrazují zobrazovat doklady stejného typu, které mají příznak Dobropis/Opravný doklad a mají vyplněnu související řadu a číslo aktuálního dokladu nebo doklady stejného typu, které mají u sebe vyplněnu řadu a číslo aktuálního dokladu v položkách Související doklad (řada/číslo). Tento nový systém propojení souvisejících dokladů bude využitelný pro sledování oprav nároku na odpočet DPH (§74b).
    • Opravu nároku na odpočet DPH podle §74b řeší uživatel ručním pořízením dalšího dokladu stejného typu (nejlépe v samostatné řadě dokladů). Na detail dokladu - do záložky Dodací a platební podmínky doplněn nový příznak "Po splatnosti více jak 6 měsíců". Tímto příznakem uživatel označí fakturu, ke které se následně budou ručně pořizovat další doklady (na opravy odpočtu DPH).
    • Katalogy - Plnění DPH přijatá - doplněna nová položka Oprava odpočtu - umožněn výběr jiného typu plnění DPH přijatá. Díky této definici se pak základ DPH a DPH bude dotahovat do Přiznání k DPH s opačným znaménkem oproti plnění na daném dokladu. Nový typ plnění pro Opravu odpočtu je potřeba uživatelsky nadefinovat a vložit do aktuálně používaných plnění DPH pro tuzemské nároky na odpočet.
    • Doklady FD, ZLD a OZ - záložka Hlášení DPH - doplněn nový příznak Oprava daně a odpočtu daně §74b. Pokud bude tento příznak vyplněn, budou se při zpracování Přiznání k DPH dotahovat částky jak z běžných řádků typů plnění, ale i z řádků z položky Oprava odpočtu.
    • Dlužník, který uplatnil odpočet DPH z původní faktury došlé a nyní je faktura více jak 6 měsíců po splatnosti, tak se k této faktuře ručně pořídí opravný doklad na neuhrazenou částku, kde se rozdělí na základ a DPH.
      Tento nový doklad bude mít příznak Dobropis/Oprava k dokladu (zde bude vyplněna řada/číslo původní FD). Na záložce Hlášení DPH bude zaškrtnuto Oprava daně a odpočtu daně §74b. Díky tomuto zaškrtnutí se pak zjistí z Rozpisu DPH částky a z typu plnění se pak tyto částky dosadí do řádků z tohoto typu plnění + se opačným znaménkem ještě zduplikují v dalším řádku, který bude nadefinovaný v typu plnění DPH v nové položce Oprava odpočtu.
    • V případě, že by došlo k zaplacení takovéto faktury nebo části, tak pak se znovu vystaví další doklad na zaplacenou částku rozdělenou na základy a DPH. Doklad bude mít v Souvis. doklad uvedenou původní FD. Na záložce Hlášení DPH bude zaškrtnutý příznak Oprava daně a odpočtu daně §74b. Tento doklad bude na kladné hodnoty, které se dotáhnou podle typů plnění v Rozpisu DPH do příslušných řádků a podružně se opačným znaménkem uvedou do řádku v souvisejícím typu plnění Oprava odpočtu.
  • SPC=Workflow: nově je možné obarvit sloupec Stav dokladu WF v browserech dokladů Nákupu. Zavedeny nové parametry klienta - Nákup - Obarvení pro Workflow. Možnost nastavení až 8 stavů a pro každý stav nastavit jinou barvu.
  • SPC=Vytěžování dokladů: vytvořena nová funkčnost pro Rozřazování dokladů (zaveden nový parametr klienta pro vytěžování - Používat rozřazování vytěžených dokladů). Pokud je parametr aktivní, pak se vytěžování přes SlimOffice i přes AODV chová dle nových pravidel: Nezobrazuje se browser vytěžení, ale browser Rozřazování dokladů s tím, že vytěžené doklady se nebudou zobrazovat v žádném jiném browseru než v browseru rozřazení, dokud nebude provedeno jejich rozřazení.  Vytěžené doklady je nově možné přeřadit do stejné nebo jiné řady a jiného typu dokladu v rámci FD, ZLD nebo OZ. Pro rozřazení vytvořena nová ikona a tlačítko - po stisknutí se zobrazí filtr pro rozřazení dokladů (výběr typu dokladu, řady a čísla). Zavedeny nové příznaky stavu vytěžení dokladu - vytěžené a dosud nerozřazené, vytěžené přes AODV a dosud nerozřazené, vytěžené a rozřazené. Tyto nové stavy zohledněny ve filtru pro doklady s možností filtrování stavu.
  • Browser dokladů FD, ZLD, OZ - v případě smazání dokladu se nově spolu s dokladem mažou i související přílohy, e-maily a přílohy e-mailů.
  • Detail dokladu - sjednocena funkčnost pro kontrolu na duplicitu evidenčního čísla a variabilního symbolu po použití funkce Vytěžování dokladů.

Pokladna

  • Pokladní doklady - napojeno na obecné rozšíření příloh: nově je záložka Přílohy rozšířena o rozsáhlou funkčnost náhledu jednotlivých typů příloh a o možnost otevření těchto příloh. V závislosti na typu přílohy se objevuje příslušný náhled. Všechny typy příloh mají náhled a možnost je dále rozkliknout - a to buď pomocí tlačítka (pro soubory a odkaz na soubor) nebo pro klik na náhled - grafika, webová adresa. Funkčnost doplněna i do procházení dokladů pomocí náhledu a směrových šipek. Dále doplněn k typu Grafika nový podtyp = Podpis.

Sklady

  • Ostatní - Nastavení parametrů KZ podle sortimentní skupiny - nová funkce, kdy se v browseru sortimentních skupin vyberou požadované sortimentní skupiny a po spuštění se ve všech kartách zboží patřících do těchto sortimentních skupin převezmou parametry ze sortimentních skupin.
  • Uzávěrkové operace - Inventury - Vytvoření inventurní soupisky. Při vytváření inventurní soupisky se provádí kontrola, zda je současně využívána funkce Korekce SC. Pokud ano, tak je před spuštěním inventury vyžadováno, aby ke stejnému datu byla spuštěna korekce skladových cen.
  • SPC=Mobilní skladník: Skladová příprava - úprava funkce při tvorbě faktury vydané ze skladové přípravy a existující zakázky. Nově se uplatňuje nový algoritmus pro dotahování množství. Pokud je skladová příprava odeslaná, tak se dotáhne množství s položky Upravené množství v případě karet zboží s příznakem Sledovat = Pohyby a stavy. U karet zboží s jiným příznakem než Sledovat = Pohyby a stavy (kde se nepoužívá Upravené množství) se dotahuje položka Množství.

 Daně

  • DPH - Daňové přiznání - úprava vytváření přiznání k DPH v souvislosti s legislativní změnou od 1.1.2025, týkající se úpravy odpočtu DPH pod §74b. V nových nápočtech řádků je zohledněna oprava odpočtu - typ plněná přijatý vyplněný jako Oprava odpočtu a příznak Oprava daně a odpočtu daně §74b na dokladech. Nově se tyto řádky zohledňují a částky se do daňového přiznání vkládají s opačným znaménkem.

Mzdy

  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Karta zaměstnance - doplněna evidence zkušební doby. Na detail karty doplněny nové položky Zkušební doba (počet měsíců), Zkušební doba do a Prodloužena. Po zadání počtu měsíců se z datumu Zaměstnán od vypočítá datum Zkušební doba do. Tyto nové položky doplněna do filtru i browseru katalog zaměstnanců.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz/002 - Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - sestava je upravena tak, aby hromadně vytiskla označené zaměstnance a provedla hromadný export XML ve formátu datové věty ONZ2022 (až 1500 zaměstnanců v jednom souboru) pro e-podání ČSSZ.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz/003 -  Hromadné oznámení zaměstnavatele - úprava názvu exportního souboru podle požadavků webových portálů zdravotních pojišťoven. Nově se název tvoří podle IČO s příponou 00.
  • Karta zaměstnance - Vyměřovací základy - zaveden nový parametr uživatele - Parametry - Mzdy - Editovat vyměřovací základy a vyloučené doby na kartě zaměstnance. Při nastaveném parametru je na záložce Vyměřovací základy umožněno editovat, nahlížet přidávat nové řádky řádky (i kopií) a mazat řádky (částky a vyloučené doby).
  • Karta zaměstnance - Dávky NP - tisková sestava MzNemoc25/006 a datová věta NEMPRI25 - drobná úprava v logické návaznosti položek.
  • Karta zaměstnance - Dávky NP - tisková sestava MzNemoc25/007 a datová věta HZUPN - drobná úprava v logické návaznosti položek.
  • Karta zaměstnance - Dávky NP - tisková sestava MzNemoc25/008 - úprava tiskové sestavy a tvorba nové datové věty ZZVDPN25 pro e-podání ČSSZ.
  • Výpočty - Výpočet mzdy - nová funkce pro možnost automatického proplacení zbývající dovolené v posledním období, ve kterém je zaměstnanec propuštěn. Funkce je dostupná na parametr klienta - Mzdy - Při ukončení pracovního poměru proplatit zbývající dovolenou. Dále je možné nadefinovat platovou složku pro proplacení dovolené. V případě nastavení tohoto parametru se při výpočtu mzdy zjišťuje, zda je zaměstnanec propuštěn a zda se provádí výpočet v tomto posledním období. Pokud ano, tak program vyhodí dotaz, zda se má provést proplacení dovolené. Při kladné odpovědi se do výpočtu mzdy vygeneruje řádek s platovou složkou pro proplacení dovolené a zbývající počet hodin (dnů) dovolené a vypočítá se částka.
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - úprava chování filtru pro větší uživatelský komfort. Po vytištění sestavy se filtr nezavírá a zůstává otevřený pro případný tisk další sestavy a jiným nastavením.
  • Tiskové sestavy - Rekapitulace mezd - vytvořeny nové sestavy MzRekap/007 - Přehled sociálního pojištění po zaměstnancích a MzRekap/008 - Přehled zdravotního pojištění po zaměstnancích.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Karty zaměstnance - Statistika - doplněny nové položky: Smluvní plat, Stupeň řízení (v případě zaškrtnutí příznaku u vedoucího pracovníka), Skupina prací. Tyto nové položky jsou využívané při zpracování statistiky ISP.
  • SPC=Veřejné služby a správa: Statistika - Informační systém o platech - ISP - kompletně přepracované zpracování statistických dat. Nově zavedeny parametry klienta - Mzdy - ISP platové složky. Pro jednotlivé sloupce je možné nadefinovat nápočet hodin nebo částek z výpočtu mezd. Dále se provádí nápočet z platových výměrů nebo dalších údajů na kartě zaměstnance.

 Katalogy a CRM

  • Firmy - Katalog firem - Karta firmy - doplněna nová položka (příznak) Identifikovaná osoba. Doplněno i do browseru firem, exportu a importu firem. Napojeno na webovou službu Spolehlivost plátce - rozšíření dotazu o příznak, že se jedná o DIČ pro identifikovanou osobu.
  • CRM - Obecné informace - napojeno na obecné rozšíření příloh: nově je záložka Přílohy rozšířena o rozsáhlou funkčnost náhledu jednotlivých typů příloh a o možnost otevření těchto příloh. V závislosti na typu přílohy se objevuje příslušný náhled. Všechny typy příloh mají náhled a možnost je dále rozkliknout - a to buď pomocí tlačítka (pro soubory a odkaz na soubor) nebo pro klik na náhled - grafika, webová adresa. Funkčnost doplněna i do procházení dokladů pomocí náhledu a směrových šipek. Dále doplněn k typu Grafika nový podtyp = Podpis.

Parametry a servis

  • SPC=EDI: Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - EDI - zavedení nového parametru Používat ORION INVOIC XML 3.0.9. Na tento nový parametr klienta se bude exportovat faktura při exportu do XML (na všech místech v programu - export z browseru, e-mailing, ...) podle specifikace ORION INVOIC XML 3.0.9. 

Ostatní

  • AODV verze 3.3 - doplnění definice parametru klienta pro E-mailing - Vestavěné písmo. Tato nová verze AODV využívá parametr Vestavěné písmo při exportu do PDF.
  • AODV verze 3.4 - doplnění nové funkce pro vytěžování dokladů - rozřazování dokladů. Při aktivním parametru klienta "Používat rozřazování vytěžených dokladů" tato nová verze AODV vytěžuje se speciálním příznakem vytěžení, aby bylo možné doklady ve SlimOffice rozřadit.

Novinky v programu SlimOffice 7.0 (build 14431 - 14500)

8.4.2025: Aktualizace SlimOffice 7.0 (14431 - 14500)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 7.0 (14500)  je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Tiskové sestavy - Normalizované výkazy - změna ve Výkazu zisku a ztráty za rok 2024 - nová definice položky "Čistý obrat za účetní období" s možností editace napočítané hodnoty (Výkaz zisku a ztráty v plném rozsahu (vzor rok 2018) = řádek 058, Výkaz zisku a ztráty ve zkráceném rozsahu (vzor rok 2018) = řádek 026). Vzorec výpočtu je zachován, avšak je umožněna editace napočítané hodnoty. Od roku 2024 se Čistý obrat za účetní období musí posuzovat individuálně - viz. poslední novela vyhlášky 500/2002 Sb. (Hlava III. Obsahové vymezení některých položek výkazu zisku a ztráty, §35, odst. 1: "Pro účely určení čistého obratu se výnosy z prodeje výrobků a zboží a z poskytování služeb rozumí výnosy, na kterých je založen obchodní model účetní jednotky. Při určování těchto výnosů se přihlíží zejména k odvětví a trhu, na kterém účetní jednotka působí a k podstatě činnosti účetní jednotky pro její zákazníky."

 Prodej

  • Faktury vydané - rozšíření funkčnosti automatické tvorby úhrady k FV. Podle nastavení způsobu úhrady a řady evidence úhrad v Parametrech klienta - Prodej se provede automatické vygenerování úhrady do řady, která je nastavena v parametrech klienta - Prodej. Pokud řada vyplněná nebude, převezme se ze souvisejícího bankovního účtu z FV (nová položka Řada evidence úhrad).
  • Faktury vydané - úprava tiskových sestav v souvislosti s rozšířením recyklačních poplatků pro jednu kartu zboží a více zemí: FaktVy001 Faktura vydaná - standardní tvar, FaktVy006 Faktura vydaná - s logem a razítkem, FaktVy009 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti, FaktVy012 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti s logem a razítkem, FaktVy016 Faktura vydaná pro 3 sazby DPH.
  • Prodejky - úprava tiskových sestav v souvislosti s rozšířením recyklačních poplatků pro jednu kartu zboží a více zemí: Prod001 Prodejka - standardní tvar - normální řádková sleva, Prod010 Prodejka úzká 78mm.

Banka

  • Katalogy - Bankovní účty - doplněna nová položka Řada evidence úhrad. Nově se využívá při automatickém generování úhrad pro faktury vydané.
  • Nový formát ABO: Optima Bank (ISO20022 XML - standard pro výměnu dat mezi finančními institucemi) - napojeno na export BP. Doplněno do detailu bankovního účtu.

 Sklady

  • Tiskové sestavy - Nová tisková sestava pro ležáky - LezakZbozi006 Výpis ležáku - s posuzováním příjmu zboží: sestava obsahuje sloupce Kód zboží, Název zboží, Poslední příjem, Poslední výdej, Zpětný stav CJ, Zpětný stav SC. Vše se posuzuje podle rozmezí datumů ve filtru v položce "Sledované období bez prodeje" (tedy v tomto období neexistuje výdejka zboží ani příjemka zboží).
  • Zboží - Katalog zboží a služeb - Karta zboží - rozšíření recyklačních poplatků (1:n), tzn. více různých kódů poplatků na jeden výrobek pro různé země. Unikátní klíč poplatku je nově kód poplatku + země + platnost od, platnost do. K poplatku dále doplněna měna a prefix. Pro dotazování na poplatek je tedy nutné znát kód poplatku a kód země. Záložka pro poplatky a spotřební daň na kartě zboží rozdělena na dvě podzáložky - Poplatky a Spotřební daň. Záložka Poplatky nově obsahuje zcela nový editační grid, kde je možné definovat poplatky ke kartě zboží - kód poplatku, zemi, přepočet a informativně se zobrazují sloupce Popis poplatku a Základ daně. Pro katalog poplatků vytvořen zcela nový filtr, kde je kromě ostatních položek také kód země; defaultně je browser poplatků nastavený na kód země CZ, ale je možné do filtru zadat jinou zemi. Kód poplatku a Přepočet CJ pro kartu zboží ponechán v databázi, ale na formuláři již není napojeno. Vytvořen převodový můstek ze současného na nový systém. Upraveny tiskové sestavy PohZbRecyk001 Recyklační příspěvky a ProdZboRec001 Recyklační příspěvky.

Zakázky 

  • SPC=Shoptet: Import zakázek z XLSX souboru Shoptet - import umožňuje vybrat více XLSX souborů a z těch následně hromadně vytvořit zakázky na pozadí (jeden XLSX soubor se rozloží na tolik zakázek, kolik je v něm kódů zakázek ze Shoptet).

 Majetek

  • Karta majetku - zpříjemněno zadávání datumů v gridech na záložkách Rozpis pořizovací ceny, Změny cen, Odpisy. Dosud se zde musel datum vypisovat s oddělovači (tečkami) ve formátu DD.MM.RRRR, příp. DD.MM.RR. Nyní je možné zápis provést bez těchto oddělovačů (DDMMRR nebo DDMMRRRR) tak jako ve standardních datumových položkách a program oddělovače (tečky) doplní automaticky.
  • Karta majetku - Přílohy - napojeno na standardní systém příloh včetně zobrazování náhledů příloh (grafika, PDF, TXT atd.).
  • Majetek - Přehle pohybů - vytvořena nová tisková sestava MajPoh/001 - Protokol o zařazení technického zhodnocení.

 Daně

  • DPH - Daňové přiznání - Vytvořena nová šablona výpočtu 202501, která obsahuje nové řádky 14 a 48. Upraven export XML (verze písemnosti 03.01.01) na portál Moje daně. Nové tiskové sestavy pro rok 2025 DPH_VZOR/026 a DPH_VZOR/027 pro Přiznání k DPH, vzor č. 25. (Pozn.: na portále Moje daně dosud nejsou řádky 14 a 48 přístupné).

Mzdy

  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Karta zaměstnance - Průměry - úprava výpočtu PMV hrubý (průměrný měsíční výdělek hrubý) dle legislativní změny v zákoníku práce od 1.1.2025. Zpřesnění vzorce v případech, kdy se zaměstnanci mění pracovní úvazek. Nově se posuzuje vážený průměr týdenní pracovní doby.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz25013 - Prohlášení k dani - přepracováno na možnost tisku pro multiselect karet zaměstnanců.
  • Tiskové sestavy - Rekapitulace mezd - nové tiskové sestavy: MzRekap/007 - Přehled sociálního pojištění po zaměstnancích a MzRekap/008 - Přehled zdravotního pojištění po zaměstnancích.
  • Tiskové sestavy - Čerpání dovolené - nová tisková sestava MzCerDov/003 - Zbývající dovolená. Sestava obsahuje vyčíslení zbývající dovolené v hodinách, PHV platný pro dané čtvrtletí a vyčíslení dovolené v Kč.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - v browseru doplněny nové ikony pro nové funkce: Zavedení nového platového výměru do vybraných karet zaměstnanců a Ukončení platnosti existujícího platového výměru ve vybraných kartách zaměstnanců. Po kliknutí na příslušnou ikonu se objeví předfiltr pro výběr zaměstnanců. V případě funkce Zavedení nového platového výměru se pro vybrané karty zaměstnanců na základě vyplnění předfiltru zavedou nové záznamy do záložky Platové výměry na kartě zaměstnance. U funkce Ukončení platnosti existujícího platového výměru se ukončí platnost platového výměru s platovou složkou v předfiltru pro vybrané karty zaměstnanců.
  • Ostatní - Parametry výpočtu pro období 1.1.-31.12.2025 - doplněna položka Minimální mzda Kč/hod = 124,40 Kč. Položka je nově využita pro nový algoritmus výpočtu PHV, kde je zohledněn nový parametr klienta "Při nižším PHV než minimální mzda dotahovat minimální hodinovou mzdu".
  • Výpočty - Platby a Výpočty - Zálohy: úprava tvorby bankovního příkazu z plateb ve mzdách. Nově je předfiltr rozšířen o položky Měna a Kurz. Pokud měna není vyplněna, pak se dává jako doposud CZK. V případě, že bude vyplněná jakákoli cizí měna, přepočte se částka platby kurzem a dotáhne se do bankovního příkazu. Dále se přenáší případný IBAN z platby a SWIFT z kódu banky příjemce. Funkčnost tvorby BP dále rozšířena o dotahování firmy z kódu debetu a následně pak o další údaje z bankovního účtu u firmy, který se číslem účtu rovná číslu účtu v platbě (posuzuje se předčíslí, číslo účtu, kód banky). Dále se z kódu debetu nově dotahují i další údaje - středisko, akce, jako je tomu při ruční pořízení BP po dotažení kódu. Dále napojeno dotahování položky Výlohy, které se automaticky nastavují na defaultní hodnotu SHA (pokud není vyplněno na bankovním účtu firmy jinak).

 Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - Prodej - rozšířen parametr pro automatickou tvorbu úhradu na jakýkoliv způsob úhrady. Jako nový parametr se zadá libovolný způsob úhrady (může jich být více oddělených čárkami). K položce pro způsob úhrady doplněn klikací popisek s informačním oknem o způsobech úhrady.
  • Parametry - Nastavení klienta - Mzdy - Při nižším PHV než minimální mzda dotahovat minimální hodinovou mzdu. Pokud bude parametr aktivní a při uzávěrce mezd za čtvrtletí nedosáhne PHV hodnoty v parametrech výpočtu mezd, tak se nastaví na tuto hodnotu z parametrů.
  • Parametry - Nastavení klienta - Mzdy - zavede nový parametr Provádět automatický výpočet PMV čistého. Po zaškrtnutí pak na kartě zaměstnance dochází na záložce Průměry - Průměrný měsíční výdělek čistý (záložka Výpočet) k automatickému výpočtu průměru pro dané období. Tento výpočet se pouze provede, neukládá se. Uložení se nadále provádí uživatelsky.

Ostatní

  • AODV verze 3.0 - nová funkce Odesílání dokladů. Funkce umožňuje automaticky odeslat PDF sestavy dokladů (po nadefinování položek uživatel, typ dokladu, prodleva, sestava, řady dokladů, zahrnout dobropis, atd.). Prodleva se počítá mezi datumem pořízení dokladu a datumem spuštění služby, nastavuje se v minutách. Řady dokladů mohou být nevyplněné, pak se posílají všechny řady. Vytvořeny nové parametry klienta i uživatele pro E-mailing - AODV - Odeslání dokladů (nadefinování položek Předmět a Zpráva).

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14384 - 14430)

20.2.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14384 - 14430)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14430) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Nákup

  • SPC=Vytěžování dokladů: úprava šablony pro vytěžování dokladů a následné vytěžení podlé této šablony. Nově umožněno nadefinovat popis kódu  nákupu s klíčovými slovy (obdobně jako je tomu u předmětu).

 Mzdy

  • Aktualizace šifrovacího certifikátu ČSSZ (dis.cssz.aktualni.cer), platnost od 3.2.2025 do 23.2.2028. (Aktuálně používaný certifikát má platnost do 13.3.2025!)
  • Řešení odvodu SP-ZAM u zaměstnanců, kteří vykonávají činnost v rizikovém zaměstnání, kdy se od 1.1.2025 odvádí pojistné za zaměstnavatele ve výši 26,8%. V parametrech výpočtu pro období od 1.1.2025 do 31.12.2025 využita položka Zam.zvýš.s. a nastavena na hodnotu 26,8%. Karta zaměstnance - Soc.pojištění - doplněn nový příznak Rizikové zaměstnání. Upraven výpočet mzdy, kdy se u takto označených zaměstnanců počítá mzdová položka SP-ZAM zvýšenou sazbou 26,8%. Upraven výpočet a dotahování do MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně datové věty PVPOJ25.
  • Katalog zaměstnanců - nová tisková sestava MzKz25/022 - Potvrzení zaměstnavatele o úhrnu vyměřovacích základů (potvrzení pro pracujícího starobního důchodce, který uplatňuje slevu na soc. pojištění).
  • Katalog zaměstnanců - doplněny tiskové sestavy MzKz25/012 - Potvrzení o době trvání zaměstnání (pro OSSZ), MzKz25/018 - Oznámení plátce daně, MzKz25/019 - Hlášení plátce daně o dani z příjmů vybírané srážkou.
  • Katalogy - druhy činností - aktualizace číselníku.

Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - Sklady - zaveden nový parametr Zakázat diakritiku na kartě zboží při pořizování nebo kopii. V případě nastavení parametru nepůjde do kódu zboží zadat diakritika a v případě kopie se diakritika odstraní po opuštění položky kód. Napojeno i pro import karet zboží, kdy se rovněž diakritika odstraňuje.
  • Parametry - Nastavení uživatele - Nákup/Prodej - parametr Zrychlené pořizování vložených dokladů: doplněn skok na položku Datum splatnosti (sekvence Datum vystavení -> DUZP -> Datum splatnosti).

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14332 - 14383)

29.1.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14332 - 14383)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14383) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Účtový rozvrh - nová funkce pro možnost nastavení systému tvorby párového symbolu. Do detailu účtu doplněna nová položka "Párový symbol tvořit podle", která se zobrazuje u aktivních a pasivních účtů se zaškrtnutým příznakem "Sledovat saldo". V položce je možné nastavit: "Podle Parametrů klienta" (současná funkčnost), "Firma", "Akce". Položka přidána do browseru účtového rozvrhu a do filtru účtového rozvrhu. Vše je napojeno na systém zaúčtování.

Prodej

  • Browser dokladů (FV, Prodejky, ZLV, OP) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • Doklady (FV, Prodejka, ZLV, OP) - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Napojeno přenášení položky Poznámka do pohybů zboží a skladové přípravy a obráceně.

Nákup

  • Browser dokladů (FD, ZLD, OZ) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - do browseru doplněna nová ikona a implementována funkce pro nahlašování chybně vytěžených dokladů přímo z programu SlimOffice na Redque API.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - upraveno dotahování existující firmy podle IČ z Katalogu firem a Katalogu CRM při vytěžování dokladů pomocí Redque API. V případě, že pod stejným IČ existuje více záznamů v Katalogu firem a zároveň i v Katalogu CRM, tak se nejprve všechny firmy setřídí podle kódu a poté podle příznaku CRM. Tímto má přednost firma z Katalogu firem před firmou v Katalogu CRM.

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - na kartu zboží - záložka Jednotky doplněna nová položka PJ pro měrnou cenu. Doplněno do browseru karet zboží do exportu a importu karet zboží.
  • Úprava pohledů použitých v pohybech zboží a skladové přípravě v browseru v režimu hlaviček a řádek. Jako poznámka se nově primárně bere poznámka z řádek a pokud nebude vyplněna, tak pak poznámka z hlavičky. Dosud se přebírala poznámka pouze z hlavičky.

Objednávky

  • Objednávka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází.

Zakázky

  • Zakázka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Přenášení pole Poznámka doplněno do funkce Plnění zakázky Výdejkou zboží. 

Mzdy

  • Ostatní - Parametry výpočtu - aktualizovány částky pro srážky pro období 1.1.-31.12.2025. Základní nezabavitelná částka na osobu povinného = 13.027,00 Kč, Základní částka na vyživovanou osobu = 3.257,00 Kč, Bez omezení srážet nad = 29.310,00 Kč.
  • Změny v platbě sociálního pojištění od 1.1.2025 u starobních důchodců: Karta zaměstnance - záložka Soc.pojištění - doplněn nový příznak Sleva starobní důchodce. Tímto příznakem se označí zaměstnanec (starobní důchodce), který požádal o slevu na pojistném. Výpočty - Výpočet mezd - úprava výpočtu mzdy se zohledněním příznaku Sleva starobní důchodce na kartě zaměstnance. Upraven výpočet SP-PRAC takto: SP-PRAC = (SP-ZAKL * parametr výpočtu Sociální pojištění Pracovník (7,1%)) - (SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%)). Zaveden nový typ mzdové položky SP-PRACSLD (SP sleva starobní důchodce), která se vypočítá takto: SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%). 
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - nová tisková sestava MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně exportu nové datové věty PVPOJ25. Sestava je upravena a rozšířena o Slevy na pojistném zaměstnanců (slevy u starobních důchodců). Napojeno na odeslání přes kanál VREP.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - doplněna sada nových tiskových sestav pro rok 2025: MzKz25007 Potvrzení o zdanitelných příjmech, MzKz25008 Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, MzKz25013 Prohlášení k dani, MzKz24014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25017 Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění, MzKz25020 Potvrzení o uplatňování slevy na děti k daňovému přiznání.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování srážkové daně - nové tiskové sestavy MZVSRD24001 Vyúčtování srážkové daně, MZVSRD24002 Příloha.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování daně ze závislé činnosti - nové tiskové sestavy MZVD24001 Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, MZVD24002 Příloha č. 1, MZVD24003 Příloha č. 3, MZVD24004 Příloha č. 4.
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - vytvořen nový výpočtový formulář pro roční vyúčtování daně roku 2024 a nová sestava MzRVD24001 Výpočet daně a daňového zvýhodnění.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - úprava implicitních hodnot v předfiltrech před sestavami a úprava exportu datové věty NEMPRI25 - ošetření různých logických kontrol.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - záložka Soc.pojištění - úprava názvu příznaku Sleva na pojistném na nový název Sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Katalogy - Typy mzdových položek - úprava názvu položky SP-SLEVA = SP sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Karta zaměstnance - tisková sestava MzKz/002 - Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - doplněna možnost připojení a 2 příloh. Napojeno i do exportu datové věty ONZ2022 a pro odeslání přes kanál VREP.
  • SPC=Emailing: Karta zaměstnance - na záložku Emailing doplněna možnost pro odeslání sestav MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti.
  • Karta zaměstnance - doplnění razítka a podpisu z parametrů uživatele do tiskových sestav: MzKz/004 - ELDP, MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti. Jedná se o sestavy, které lze odeslat pomocí Emailingu.

Parametry a servis

  • Nový parametr uživatele pro Vytěžování dokladů - Jako datum vystavení doplňovat datum, kdy se doklad vytěžil. Pokud bude tento parametr aktivní, jako datum vystavení se nastaví datum vytěžení dokladu. Současně tento parametr doplněn do nové verze AODV 2.9.1 (použití pro automatické vytěžování dokladů ze složky).
  • Nový parametr klienta - Akce a výrobní zakázky - Zobrazování počtu příloh v browseru akcí a výrobních zakázek: pokud bude aktivní tento parametr, tak se v browseru akcí a výrobních zakázek objeví sloupec Přílohy a v něm bude údaj o počtu příloh.